Велий еси, Господи, и чудна дела Твоя, и ниединоже слово довольно будет к пению чудес Твоих.
Ты бо хотением от не сущих во еже быти приведый всяческая, Твоею державою содержиши тварь и Твоим промыслом строиши мир. Ты от четырех стихий тварь сочинивый, четырми времены круг лета венчал еси. Тебе трепещут умныя вся силы: Тебе поет солнце, Тебе славит луна, Тебе присутствуют звезды: Тебе слушает свет, Тебе трепещут бездны, Тебе работают источницы. Ты простерл еси небо яко кожу: Ты утвердил еси землю на водах: Ты оградил еси море песком: Ты ко отдыханием воздух пролиял еси. Ангельския силы Тебе служат, архангельстии лицы Тебе кланяются: многоочитии херувими, и шестокрилатии серафими, окрест стояще, и облетающе, страхом неприступныя славы Твоея покрываются. Ты бо Бог сый Неописанный, Безначальный же и Неизглаголанный, пришел еси на землю, зрак раба приим, в подобии человечестем быв: не бо терпел еси, Владыко, милосердия ради милости Твоея, зрети от диавола мучима рода человеча, но пришел еси и спасл еси нас. Исповедуем благодать, проповедуем милость, не таим благодеяния: естества нашего роды свободил еси. Девственную освятил еси утробу Рождеством Твоим: вся тварь воспевает Тя явльшагося. Ты бо Бог наш на земли явился еси, и с человеки пожил еси: Ты Иорданския струи освятил еси, с небесе низпославый Святаго Твоего Духа, и главы тамо гнездящихся сокрушил еси змиев.
Крещение Господне.
Конец XIV в.
131 х 100,5.
Икона поступила в Музей имени Андрея Рублева в 1965 г.
ЦМиАР. КП 155.
Сохранность: лишь средник иконы с фигурой Христа, Иорданом, горками слева и фигурой Иоанна Предтечи (частично) относится к первоначальной живописи, остальная часть фигуры Иоанна Предтечи, горки слева за ним, ангелы и горки справа дописаны в XVI в., значительные утраты золотого фона, нимбов, образа Святого Духа, локтя Предтечи и части его лика, живописи перед фигурой нижнего ангела, многочисленные выпадения на фигуре Христа, Предтечи, горках, фигурах ангелов, в изображении вод Иордана, в нижней части левого поля и прилегающей живописи, трещина по низу горок, вставка в центре на стыке досок во всю длину, проходящая через левую руку Христа, крупная царапина на лике верхнего ангела.
Редкой иконографической особенностью этой уникальной иконы московской школы рублевского времени из собрания Музея имени Андрея Рублева является возложение десницы Иоанна Предтечи на главу Спасителя (см. фрагмент ниже). Ближайшей аналогией является изображение Крещения на миниатюре Киевской Псалтири (РНБ. ОЛДП.F. 6), выполненной протодиаконом московского Успенского собора Спиридонием в 1397 г.
См. также 6/19 января – Святое Богоявление. Крещение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа: http://expertmus.livejournal.com/27650.html